LT | EN | RU | LV | PL | EE    Litwa | Łotwa | Estonia
 
 
 
Dodać   

Nepaisantys naujos tvarkos mokės didžiules baudas ir neteks savo augintinių

GRYNAS.lt jau rašė, kad po Naujų metų šunų, kačių ir šeškų šeimininkų laukia didelė naujovė – jie turės suženklinti ir užregistruoti savo augintinius valstybiniame registre. Tam augintinių šeimininkai turi 15 mėnesių, o jiems praėjus gresia nemenkos baudos. Aiškinamės, ką tiksliai turi padaryti gyvūnų šeimininkai.

Nuo sausio 4 dienos paženklintų augintinių duomenys bus kaupiami Gyvūnų augintinių registre, kurį tvarkys VĮ Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centras. Taip pat už registrą bus atsakinga ir Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba, kurios teritoriniai skyriai nemokamai priims augintinių savininkų prašymus įregistruoti mikroschema paženklintą gyvūną Gyvūnų augintinių registre.

Lietuvos gyvūnų teisių apsaugos organizacijos vadovė Brigita Kymantaitė GRYNAS.lt smulkiai papasakojo apie tvarką, kuri galios, ir veiksmus, kuriuos po Naujųjų metų turės atlikti gyvūnų šeimininkai.

- Kokių veiksmų po naujųjų metų turės imtis gyventojai, kad gyvūnai būtų suregistruoti?

- Yra dvi grupės gyvūnų laikytojų: tie, kurie jau yra susiženklinę gyvūnus ir tie, kurie dar nėra paženklinę. Tiems, kurie jau yra paženklinę, reikės perregistruoti į valstybinį registrą. O tie, kurie nepaženklinę, paženklinti savo augintinį turės laiko iki 2017 metų balandžio 1 dienos, t.y. suteikiamas 15 mėnesių įgyvendinimo laikotarpis.

Tie, kurie yra jau pasiženklinę savo augintinius, iš privačių duomenų bazių, kuriose buvo duomenys, turi perkelti juos į valstybinį registrą. Vėliau žmogus pats galės tvarkyti visus reikalus: atidavimą gyvūno, gyvenamosios vietos pakeitimą, nugaišimą - per internetą su elektronine bankininkyste, t.y. per elektroninius valdžios vartus. Taigi, žmonės turės per pusantrų metų nuvykti į Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą pagal savo gyvenamąją vietą ir pateikti dokumentą, įrodantį, kad gyvūnas buvo paženklintas, tai gali būti gyvūno pasas arba pažyma.

Tie, kurie nėra paženklinę gyvūnų, turės vykti į veterinarijos gydyklą, kur augintinis bus paženklintas ir duomenys atsidurs valstybiniame registre.

- Kaip bus užtikrinama, kad visi gyvūnai būtų suženklinti?

- Mes apie tai dar nekalbame, nes yra ganėtinai ilgas pusantrų metų laikotarpis ir norisi tikėti, kad komunikuojant žmonės taps sąmoningi ir supras to dalyko reikšmę - patys susiženklins ir nereikės daryti kažkokios „raganų medžioklės“ ir gaudyti žmones tam, kad jie tai padarytų.

Brigita Kymantaitė
Brigita Kymantaitė
© DELFI (T.Vinicko nuotr.)

- Bet tikriausiai naivu tikėtis, kad visi žmonės suženklins gyvūnus?

- Mes linkę palaukti pusantrų metų, pažiūrėti, ar žmonės ženklina gyvūnus. Jeigu neženklina, yra Administracinės teisės pažeidimų kodeksas, yra numatytos baudos: nuo 29 iki 116 eurų. Bet ta bauda yra menkniekis palyginti su tuo, kad gali būti taikomas ir gyvūno konfiskavimas, darant prielaidą, kad jeigu žmogus piktybiškai šito nedaro, jis neužtikrina gyvūno apsaugos.

- Kiek vidutiniškai kainuoja ženklinimas?

- Registracija į valstybinį registrą yra visiškai nemokama. Taip pat mes, nevyriausybinė organizacija, rengiame internetinę svetainę, kurioje bus skelbiami veterinarijos gydytojai, linkę prisidėti prie gyvūnų gerovės. Kaina kartu su skiepu nuo pasiutligės neturėtų viršyti 15 eurų. Vyksta derybos su įvairiais veterinarijos gydytojais. Šiaip gydytojas gali taikyti kainą tokią, kokią nori.

- Kaip nepaženklinti gyvūnai bus surasti po tų 15 mėnesių?

- Su katėmis yra sunkiau, bet šunys vaikšto, bus vykdomi reidai ir augintiniai bus tikrinami. Bet jeigu žmogus neatsakingai žiūri į ženklinimą ir gyvūnas pabėga, tai viskas. Gyvūnas pakliuvęs pas kitą žmogų yra laikomas besavininkiu ir tampa to žmogaus arba prieglaudos nuosavybe ir yra perduodamas kitam laikytojui jau paženklintas. Žmogus, praradęs nepaženklintą gyvūną, teisių į jį nebetenka. Savininkas yra tik tas, kuris yra įvestas į valstybinį registrą.

Siūlau žmonėms neskubėti, pasiieškoti pigesnio veterinarijos gydytojo, bus, aišku, ir tokių gydytojų, kurie norės iš to pasipinigauti, žmonės turi pasakyti ir tiems gydytojams, kad gali rasti pigesnę kainą.

- Kokia situacija bus su parduodamais gyvūnais ir gyvūnais iš prieglaudų? Ar jie visi bus suženklinti?

- Jeigu jūs norite pardavinėti, jūs turite suženklinti prieš gyvūną parduodant. Prieglaudose visi gyvūnai bus suženklinti. Prieglauda save registruos kaip savininką ir vėliau perregistruos naujam savininkui. Tai sistema, kai gyvūnas keliauja jau registruotas. Taip pat ir fiziniai asmenys: jeigu jų kalė atsives šuniukų ir jie norės juos išdalinti, jie juos visus privalo suženklinti prieš išdalinant kitiems žmonėms. Jeigu kalė atsivedė 5 šuniukus, tie žmonės tampa jau ne vieno šuns, o šešių šunų savininkais.



Zamieszczone: 2015-12-31 | aktualizacja: 2016-01-24
Numer ogłoszenia: 44528
Liczba odsłon ogłoszenia: 15974

« z powrotem Susijusios naujienos:

Gyvūnų registras stringa, žmonės raginami atidėti ženklinimą


Komentarze

IlonaKolit (2016-07-07)
Bet gyvūnų gelbėtojams dovanojant gyvūną vis tiek teks mokėti kraupius pinigus. Taip ir nerandu atsakymo į klausimą kam išrašyti sąskaitą už mikroschemą?
Balta katyte (2016-07-07)
Gyvūnų gerovės ir apsaugos įstatymo pakeitimu atsisakyta reikalavimo kates, šunis ir šeškus privalomai ženklinti mikroschemomis. Kačių, šunų ir šeškų šeimininkai galės savo nuožiūra nuspręsti: ar ženklinti ir registruoti, ar neženklinti ir neregistruoti savo augintinių. Įstatymo 7 straipsnio 2 dalis pripažinta netekusia galios:(2. Katės, šunys ir šeškai privalo būti ženklinami mikroschemomis ir registruojami Gyvūnų augintinių registre) „7 straipsnis. Gyvūnų registravimas ir ženklinimas 1. Atskirų rūšių gyvūnai privalo būti registruojami ir ženklinami pagal gyvūnų registravimą ir ženklinimą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus. 2. Kiti gyvūnai augintiniai gali būti ženklinami mikroschemomis ir registruojami Gyvūnų augintinių registre. 3. Gyvūnų augintinių registro valdytoja – Žemės ūkio ministerija, tvarkytojos – valstybės įmonė Žemės ūkio informavimo ir kaimo verslo centras ir Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba. 4. Gyvūnų augintinių registro duomenys yra teikiami savivaldybių administracijoms neatlygintinai, o kitiems asmenims – įstatymų, kitų teisės aktų nustatyta tvarka.“
Cherry (2016-06-28)
Dar vienas išminties "perlas" į kolekciją :)
Aldona T. (2016-06-27) (foto)
Iš tiesų, kai kurių šypsenos yra nepakartojamos. Kas, kad ne vietoj, kas kad be ryšio, kas kad visai ne šypsenos. Svarbu, kad patapšnojau, t.y. svariai pasisakiau :)
Moiros (2016-06-27)
Administrator usunął komentarz
Cherry (2016-06-27)
Tokie straipsniai neabejotinai "įkvepia" ženklinti savo gyvūnus, užtat labai pasitarnavo oponentams. Jei buvo pradėta nuo gąsdinimų - ir iš pačios Brigitos lūpų - nieko kito ir nereikėjo tikėtis. O dėl finansinių galimybių ar neįgalumo privaitota daugiau nei dėl Maximos ir kainų. Tarsi ženklinti reiktų kas mėnesį, o ne vieną kartą per gyvūno gyvenimą. Kaip tada su skiepais? Juk skiepyti reikia kiekvienais metais - ir ne todėl, kad kas nors pasipelnytų (kaip dažnai tvirtino viską žinantieji), o paties augintinio labui. Niekas dėl skiepų nei gąsdina, nei protestuoja, nei vaitoja.
Virgau (2016-06-23) (foto)
kai gyvūnų globos organizacijų bus tiek,kad galės reaguot į kiekvieną pranešimą,tada galima reikalaut čipų.Ankščiau vis Animalus pažiūrėdavau,kaip normaliose šalyse dirbama.Ir tai tų čipuotų ne kaži kiek sugauna....kas tvarkingai prižiūri augintinius,tam ir čipo nereikia,o visokie tokie ir ten čipų nededa.Na o žinant Lietuvos gyventojų finansinius pajėgumus,uždėt dar tokią prievolę su visokiausiais grasinimais,čia jau virš visko ir dar teigti kad tipo esą čia gėris kuris pataisys padėtį....žodžių trūksta.
IlonaKolit (2016-06-23)
Taigi... Čipo naudą įžvelgiu tik vieną - pabėgėlio grįžimas namo. Bet juk niekas nedraudžia čipuoti ir dabar. O nuo benamystės ir smurto jokie čipai neapsaugos. Sumažės benamių? Tai ir suku galvą, kaip mano priglaustukai kastruoti, bet nečipuoti didina benamių skaičių, o nesterilizuota, bet čipuota, tarkim, kaimynų katė, kas pusmetį vedantį vaikelius, kuriuos išsvaido po aplinkinius kiemus - nedidina benamių (situacija tariama)? Daug dar galima situacijų panagrinėti, bet man atrodo, kad visa tai gerai prasuktas verslas. Nuo privalomos sterilizacijos reikėjo pradėti, o tada švietimo pagalba per daug-daug-daug metų pereiti prie čipavimo, kurio kaina turi būti prieinama mažiausias pajamas gaunantiems.
Virgau (2016-06-23) (foto)
žinoma Jūs Ilona ir sumokėsite.Na kam rūpi pamestinukai,gi "normalūs" neims sau tokio vargo,nusisuks ir pagreitins žingsnį...lupa pinigus nuo tų,kurie "kvaili",paskutiniu kąsniu su našlaitėliais pasidalina.Tiesiog griekas neapiplėšt durnelius,jie gi pinigų skaičiuot nemoka,kiek liepsi tiek mokės.Negalima klinikų pavest ir taip biznis aptirpo.Kur tai matyta,padarė įstatymą kai 1eu kainuojantis čipas statomas mažiausiai už 15eu,žmonės pasiuto,įstatymą teko atšaukt,tai nors biški pasipelnymui paliko,nors nuo prieglaudų,nuo globėjų nuplėš....
IlonaKolit (2016-06-23)
Padėtis sudaryta idiotiška. Štai Joninių vakaras, joks stebuklas, kad gali būti šventėje dalinami maži gyvūnėliai; žinoma bet kam, kas tik ims. Ko neišdalins taip ir paliks toje dėžutėje. O aš rytoj juos susirankiojusi turėsi suženklinti prieš namų ieškodama? O KAS už tai už sumokės?
Amarile (2016-06-23)
Suženklinsiu, jeigu man bus įrodyta, kad: 1) mano pabėgusi katukė, sakykime, trikojelė, kažkam rūpės tiek, kad surasta operatyviai bus nešama veterinarui tikrinti čipą, o ne tupės išsigandusi pakrūmėje; 2) mano pabėgęs katulis, sakykim, ne itin reprezentacinės kitų akimis išvaizdos, kažkam rūpės taip, kad jį norės pasisavinti, paneigdami mano, kaip savininkės, teisę; 3) privalu čipuoti, kaip ir skiepyti, mano katę, kuri tris kartus reanimuota ir atsigavusi visų veterinarų nuostabai (ligos priežastis neaiški - lyg astma, lyg alergija, o paskutinis priepuolis ištiko po "nekaltos" injekcijos) ir kuri ramiai gyvena, kuo ir džiaugiuosi; 4) mano konfiskuoti nečipuotieji ras labiau mylinčius šeimininkus ir puikesnius namus; 5) sučipavimas padidins asmeninę atsakomybę už augintinius... Sąrašą galima tęsti, bet neturiu laiko. Vienu žodžiu - nesiruošiu besąlygiškai paklusti merkantiliems biurokratų įnoriams. Tegul ima mokesčius, suteikdami sveikatos draudimą. Mūsų šalies bardake visų pirma reikia apmąstyti beglobių gyvūnų gelbėtjų ir globėjų problemą, jų teisių klausimą. O ne plėšti "babkes". Iš esmės ši nauja įstatyminė kliauza turėtų stovėti pirmoji LVAT dėl jos galimo prieštaravimo įstatymams.
Rūta N (Rainiukas) (2016-06-23)
"Įstatyme palikta nuostata (10 str.), kad perduodant kates, šunis ar šeškus, taip pat šių gyvūnų jauniklius kitam savininkui, šie gyvūnai turi būti paženklinti mikroschema ir užregistruoti Gyvūnų augintinių registro duomenų bazėje." https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAK/e1b59d701db911e6acbed8d454428fb7?posi tionInSearchResults=3&searchModelUUID=39620a6e-9799-4a3c-95ff-d854585e947c
Diroma (2016-06-23)
Žodžiu, žmonėms paliekama teisė spręsti savarankiškai (kas reiškia, nenori - nečipuok), o gyvūnų globos organizacijoms ir toliau lieka užkrauta pareiga ir finansinė našta?
Polio-mama (2016-06-23)
Rita R., mano nuomone, ta prievolė ženklinti perduodant realiai galios tik legaliems veisėjams (legalioms vadoms) ir gyvūnų globos organizacijoms, t.y. tiems, kas privalo vesti perduodamų gyvūnų apskaitą. Visa kita, kaip Jūs pastebėjote, neįrodoma. Vadinasi, pagrįsta tik sąžine.
Rita R. (2016-06-23)
"Privalomas ženklinimas panaikintas tik tiems, kurie laiko augintinį ir jo neperduos/neparduos kitam laikytojui. Nusprendę jį kažkam atiduoti, privalės jį suženklinti savo vardu." Įdomu, kaip tikimąsi užtikrinti, kad žmonės išties ženklintų gyvūną prieš atiduodami, o ne atiduotų neženklintą abipusiu susitarimu (juk po to niekas niekaip negalės įrodyti, kad neženklintas gyvūnas buvo atiduotas konkretaus asmens, nes neženklintas gyvūnas niekam nepriklauso).
Edda (Gyvunugloba.lt) (2016-06-23)
"Seimas atšaukė privalomą gyvūnų ženklinimą" http://bit.ly/28Y86De
AisteIgn (2016-01-05)
suėstumėm, ale abejoju, kad skanu :) šian viskuo abejoju :D
Moiros (2016-01-05)
Administrator usunął komentarz
Cherry (2016-01-05)
Użytkownik usunięty komentarz
Cherry (2016-01-05)
Użytkownik usunięty komentarz
AisteIgn (2016-01-05)
nu jo, jau jie tai priglaus.... ko tais abejoju
Daina A. (2016-01-05)
Tik ne sanitarinė tarnyba.Negi nėra ten kam priglausti kelių gyvūnėlių, niekam negaila jų. Nors po šio ryto įvykių, jau turbūt nesistebėsiu niekuo.
Daina1 (2016-01-05)
Kėdainiuose prieglaudos nėra. Violė su keliom moteriškėm pasirūpina beglobiais. Situacija ten tragiška. Arčiausiai yra Kaunas, Jonava ir Panevėžys.
AisteIgn (2016-01-05)
sanitarinė berods yra, o artimiausios prieglaudos - Kaune tik turbūt
Daina A. (2016-01-05)
O Kėdainiuose nėra gyvūnų prieglaudos?
P.nijole (2016-01-05)
Tai va, kad kur juos det :(
AisteIgn (2016-01-05)
seniūno telefoną googlas išmeta, ieškant... Pelėdnagių seniūnija. Seniūnas Valentinas Tamulis Adresas: V. Koncevičiaus g. 3, Pelėdnagiai, Kėdainių r., LT-58011, Kėdainių r. Telefonas: (8~347) 6 76 01 ; bet tai kur juos dėti?? ir laiko visai near, tokiam šaltyje jie greitai gaus gala :(
P.nijole (2016-01-05)
Maciau to reportazo kartojima. Margas katinas (kate?) tupi ir miauksi :( Bet man rodos, nuotraukose akis buvo uzkliuvus uz kitokiu spalvu kiciaus. Gal ir ne vienas ten jis... Na, bet kas is to :(
AisteIgn (2016-01-04)
gal ir nerūpi, bet gal bent gales pasiteirauti šeimos, ar juos pasiėmė, jeigu ne, kol jie mirtinai nesušalo, gal įmanoma bus jiems ką rasti....
P.nijole (2016-01-04)
Abejoju, ar vaikai turi kazkokia teise spresti - pasiimti koki "nereiksminga sutverima", ar ne :( O ir seneliams po sitokios tragedijos, kazin ar rupi suniukas ar katukas. Katukas yra, maciau ji ir per tv reportaza, ir lyg 15min., tik kai straipsniu buvo daug, dabar neatkapstysiu. Itariu, ar tik ne katyte, man pasirode lyg trispalve, tokiu neryskiu spalvu. Nors, del spalvos gal klystu, bet kad suvargusi, tai tikrai. Pabandysiu paieskot straipsnio su foto.
Spiritus_flat,_ubi_vult (2016-01-04) (foto)
galbūt paskambinus į seniūniją, galima būtų sužinoti ką daugiau, tik kažin ar gyvūnai kam rūpi
Mune58 (2016-01-04) (foto)
:D
Tipsiukas (2016-01-04)
Geras, parasem su Mune identiskas zinutes:)
Tipsiukas (2016-01-04)
Straipsnyje rase, kad like gyvi vaikai slepesi siene kartu su suniuku. Gal pasiims? Kad dar ir kaciukas yra, nebuvau macius.
Mune58 (2016-01-04) (foto)
gal vaikai su šuneliu išvyko pas senelius? Jie tą gyvūnėlį tikrai mylėjo, nes abu likę gyvi vaikai (4 ir 7 metukų) slėpėsi kartu su šuneliu šiene. Dėl katinėlio nieko negirdėjau.
AisteIgn (2016-01-04)
Manyciau, reiktu aiskintis per seniuna, turbut ir jo kontaktai bus prieinamiausi/ lengviausiai randami.
AisteIgn (2016-01-04)
http://www.15min.lt/naujiena/aktualu/nusikaltimaiirnelaimes/dvieju-vaiku-netekusiai- kedainiu-rajono-gyventojai-prireike-mediku-pagalbos-59-562639 Sitas straipsnis, tik jei neatsidarys, tarpus issitrinkit, as su plansete jo nesutrauksiu, kol tas tiny puslapis uzsikraus, tai rytas ateis.
Spiritus_flat,_ubi_vult (2016-01-04) (foto)
hm, kaip gi sužinot koks jų likimas... Gal palikti ten be maisto ir vandens...
AisteIgn (2016-01-03)
Nepamenu, siandien skaiciau kazka delfyje, kazka 15min..
Spiritus_flat,_ubi_vult (2016-01-03) (foto)
Aiste, ''šiandien rašė'' kur?
Alusia (2016-01-03)
Straipsniu sia tema labai daug. Imetu nuoroda, kur maciau suniuko nuotrauka http://lietuvosdiena.lrytas.lt/kriminalai/du-vaikus-nuskandines-kedainietis-anksciau -buvo-uzkapojes-suni.htm
Spiritus_flat,_ubi_vult (2016-01-03) (foto)
gal būtų įmanoma jiems surast kokią pagalbą...
Spiritus_flat,_ubi_vult (2016-01-03) (foto)
gał kas galit 'įmest' straipsnio ńuorodą?
AisteIgn (2016-01-03)
Siandien rase, kad seima i tuos namus nebegrys, vaikai (like) pas senelius, mama ligoninej, brolis isvezineja vertingesnius daiktus, kazka is smulkmes (triusi, dar kazka) pardave kaimynui, tai jei ten yra suo ir kate, jei ju seima nepasiima, ko gero jiems reiks prieglobscio abiems. Tik kad nera jokios info apie tokius "nereiksmingus sutverimus" :/
P.nijole (2016-01-03)
OMG, dar ir suniukas :( Nesvarbu, kad zudikas uzdarytas. Jie ten patys nelabai turi ka valgyt, vaikais nesugeba pasirupint, o ka jau ten gyvunai :(((
RITA11 (2016-01-03) (foto)
Gerb. poniai B.K., pagal išsilavinimą policininkei, mažiausiai rūpi gyvūnų gerovė ir jų gelbėjimas. 2012 metų spalio pabaigoje ši ponia suorganizavo vizualiai sveikų, bet neskiepytų 22 kačių konfiskaciją iš vieno buto Karoliniškėse, prieš tai klaidingai informavusi užsiimančias gyvūnų globa VŠĮ (Naminukai ir kt.), kad katės serga įvairiomis ligomis (grybelis, maras ir kt.), tačiau tai buvo melas. Iškvietė Grinda, visos 22 katės buvo ten nuvežtos, susirgo nuo streso, virusais užterštos aplinkos... Tada prasidėjo brangiai kainavęs gelbėjimas..., tik VŠĮ "Pifas" (B.K. vadovė) šiame gelbėjime nedalyvavo...
Alusia (2016-01-03)
Nuotraukose matosi dar ir suniukas http://www.part.lt/perziura/69441fbac65a04c1c222c7f45770621d733.jpg
P.nijole (2016-01-03)
Informacija gerb. Kymantaitei, jeigu kartais cia uzsuktu. Namuose, kur paskandinti sulinyje vaikai, o anksciau - nukirsta suniui galva, nuotraukose matosi katyte. Ar tai nebutu objektas konfiskavimui? Matyt ne. Nes galbut ja seimininkai dar sucipuos...
Gruodinukas (2016-01-01)
tai aš irgi manau, kad augintinį vieną, du, tris turintiems nauja tvarka per daug nepakenks, per pusantrų metų viskas apsistos (tik apie veterinarų "pasipinigavimą, aišku, nusišnekėta šiame interviu, nes jei mieste TIK VIENAS vetas, tai ar tikrai pagąsdinsi jį konkurencija?..). bet mes ir nervinamės dėl globos ir globojimo perspektyvų norint "viską atitikti".
AisteIgn (2016-01-01)
Su Naujais :)
Rita R. (2016-01-01)
Jolka, Jūs šaunuolė, visiška teisybė. Su Naujais Metais!
Jolka (Utena schronisko) (2016-01-01)
Visus su Naujais!:) "Delfine" antraste - kad visi perskaitytu ir apšaltų, persigąstų ir įniktų skaityti, dalintis. Jau iprastas "normalus" budas pritraukti skaitytojus. Bet jei jų neskaitysit, busit sveikesni:) Iskilus klausimams neieskokit atsakymu ten, kur tik vaikomasi lankomumo/skaitomumo. Neisibaiminkit ir neskleiskit baimes neskaiciusiu tarpe - kol kas (pusantru metu) niekas Jums nesikeicia, kaip ir visiems gyvunu laikytojams. Cipavimas skaudziai kerta Gyvunu globos vietas turintiems juridiniams asmenims, bet jei bus skleidziama baime, ji plis virsdama pusiau isgalvotais baubais, tada tikrai palangese pasirodys papildomos, tokiu ibaiminimu pasekmes - naujos burnos. O mums visiems migrena. Cia toks mano palinkejimas Nauju Metu proga:)
IlonaKolit (2016-01-01)
Sveiki sulaukę Naujųjų. Labai norėčiau palinkėti mums visiems vienybės. Kad išmoktume palaikyti vienas kitą, padėtume vienas kitam išvengti ar pataisyti klaidas, kad išmoktume branginti vienas kitą ir ginti, kad ir kokiame Lietuvėlės krašte būtume. Juk mūsų tiek mažai.
SaksRoz07 (2015-12-31)
Użytkownik usunięty komentarz
IlonaKolit (2015-12-31)
Tai jau ir svarstau, kaip reikės gintis. Dabar tai esu rami - jie ne mano, jie benamiukai, kurių iš savo kiemo nevariau, nevarau ir nevarysiu. O štai ji jau turės pilną teisę kvietinėtis vieš.tvarką, karantiną ir pan. Žodžiu, vis tik įstatymas ne gyvūnų gerovei užtikrinti, o atvirkščiai. Štai šiandien moterytės gaudė šunį, nepagavo. Žinoma, dairysis ir toliau. O aš jau bijau, ką su juo reikės daryti, jei pagaus - KAS turės jį sučipuoti. Gal geriau jo ir neieškoti, turtingesni tegul vaikosi...
AisteIgn (2015-12-31)
Ilona, del kaimynes veiksmu, turetumet rasyti pareiskima i policija, ji neturi teises fotografuoti. Yra privati nuosavybe , yra privatumas ir asmens duomenu apsauga. Pvz, policijos buvo skelbta, kad net nufilmavus su vaizdo registratorium akivaizdu keliu eismo taisykliu pazeideja (jo auto, valst numerius) ir juos isviesinus, galima but patrauktam atsakomyben. Negali bet kas imti ir kaupti duomenis apie jus.
IlonaKolit (2015-12-31)
Ech, manau, kad tai dar vienas koziris visokiems kenkėjams-nekentėjams, kurie turės puikias priemones prieš globojančius, gelbėjančius. Mano kaimynė jau kuris laikas katinus mano languose ir kieme fotografuoja. Tai štai ir suku galvą kur tuos katinus dėti; na, neina jie iš kiemo, į kambarius veržiasi, juk čia jie saugūs, čia gauna valgyti, čia gauna vaistukų, jei sunegaluoja...
Angel (2015-12-31) (foto)
O, tai visi patvoriuose ir miškuose išmesti šuniukai ir kačiukai bus jau paženklinti :D. Norėtųsi tikėti...bet deja, taip nebus.
Gruodinukas (2015-12-31)
aš ką pagalvojau, klausimų yra daugybė, reikia pasiūlyti delfiui (kas ten dar, 15min?) surengti tiesioginę konferenciją su žm, ats. už šią sritį, ten galima klausimus siųsti iš anksto. jei tokia įvyks, pasiformuluokit. televizijos šou beprasmiška būtų daryti, išeitų tik rėkimas.
Elaine (2015-12-31) (foto)
Super. Pakol mano kilmingi vyresnio amžiaus šunys su tatuiruotėmis nesučipuoti dabar belenkas juos pavogęs taps nauju savininku? Super idėja! Didelis dėkui :)
IlonaKolit (2015-12-31)
Pradžioje laikiausi minties, kad čipai gerai, bet dabar esu kategoriškai prieš. Pas mus už priregistruotą gyvūną mokami mokesčiai savivaldybei. Tokia tvarka panaikinta tik keliose didmiesčiuose. KODĖL aš turėsiu mokėti mokesčius už kažkieno įmestus man kieman gyvūnus? Man tie priklydėliai kainavo LABAI daug, juk turėjau ir gydyti, ir sterilizuoti. Konfiskuojant tuos gyvūnus man turi būti padengtos jų išlaikymo išlaidos bei moralinė skriauda, kitaip tai gaunasi mano turto vagystė. Kainuoja ne tik čipas, kainuoja ir skiepas, neturiu aš tokių lėšų, nes viskas ką sutaupau išeina naujų išmestukų priežiūrai. 4 stadijos vėžiu serganti moteris verkia pasikūkčiodama dėl tokios "tvarkos", nors turi tik vieną šunį, kiti 8 šunys ir 5 katinai tiesiog išmesti kaime ir ji juos priglaudė. Seniūnija jau dabar klausia, ką ji darys su tais gyvūnais, o sausio 4 d. kaimynai su džiugesiu lėks rašyti skundo. Ką patarti: paleisti atgal į kaimą klajoti? O ką man daryti su savo katinais - jau paleidau - neina jie iš kiemo! Kvailiausias čipavimo motyvas - benamių mažinimas. KAIP? Mano visi sterilizuoti, bet nečipuoti, KAIP jie didina benamių skaičių? Kaimynų čipuota nesterilizuota į metus po porą vadų paleidžia į apylinkes. Tai gaunasi, kad ji NEdidina benamių. O aš rankiodama juos turėsiu būti ta debilė, kuri čipuos, sterilizuos ir mokės valstybei mokesčius? Atsiprašau už ironiją, bet...
Gruodinukas (2015-12-31)
Fotas, prieglaudos pasirašė ne po projektais, o dėl idėjos, kad būtų įvestas registras. o konkrečios tvarkos - kitas dalykas. bet kokuiu atveju, aš nieko kadangi nepasirašiau, tai man pofig, sakau ir sakysiu savo nuomonę. bet juokinga (arba liūdna, kaip pažiūrėsi) apskritai, kad VšĮ atstovė, kad ir stumianti šias idėjas, atsakinėja į opius klausimus, o ne įstaigos atstovai. o žinot kodėl? nes jie nenori. įstaigų praktikoje tai vadinama viešumo perkėlimu. gerą dalyką visi mielai reklamuoja patys. o jei jis nesustyguotas, probleminis, tada stumiama arba prašoma, kad tą darytų kiti. [žinot, ką aš įtariu, bet tai tik įtarimas, paremtas įstaigų viešųjų pirkimų tempų ir "paslaptinto viešumo" žinojimu? kad prašymai bus priiminėjami, bet realiai registras dar ilgokai bus naaa, ekscelinis :). o ne normali sistema. tik jei niekas konkrečiai "su mėsom" neišplėš atsakymo, apie tai bus nekalbama. jei VMVT atstovai parodys tą registrą su paieškos laukeliais gyvai, tada, aišku, galima bus patikėti kitkuo.]
Spiritus_flat,_ubi_vult (2015-12-31) (foto)
idėja, ar bent jau norai, tikėkim :), buvo geri (abejoju), bet realizavimas... VšĮ gal pasirašė už čipavimą kaip idėją, o ne už klišą įstatymą,o 'svetimos problemos' - labai tiksliai pastebėta - valstybės piliečių problemos valdžiažmogiams išties yra svetimos...
Cherry (2015-12-31)
Vis bandau įsivaizduoti, kaip močiutė iš kaimo per "e-valdžios vartus" perreigsitruoja kaimynei priglausti katės, atsivedusios kelis kačiukus, palikuonį. Gal per tą įgyvendinimo laikotarpį nusipirks i-phone ar kitaip internetą įsives. Jaučiu, bus daug triukšmo dėl nieko. Nors pati idėja gera.
Fotas (2015-12-31)
Retorinis klausimas. O kodėl turėtų rūpėt svetimos problemos? Paradoksas gaunasi, beveik visi Vši pasirašė peticijoj dėl įstatymo. O kalčiausia Kymantaitė Laikas parodys kaip bus iš tikro. Bet paskaičius delfyje ale mylėtojų komentarus po šiuo straipsniu,tokiems net peliuko negalima turėt.
Gruodinukas (2015-12-31)
bandžiau pasigilinti http://vmvt.lt/gyvunu-sveikata-ir-gerove/gyvunu-sveikata/gyvunu-zenklinimas-ir-regis tracija/gyvunu-augintiniu Deja, naujausių vindausų formatais sukrautus failus gali atsidaryti tikrai ne visi. taip kad vet. sąrašo aš nematau. kitas dalykas, įdomu, ką reiškia prašymo formoje "spalva" ir "spalvingumas? gal reiktų ir instrukciją pridėti dar, kaip VMI deklaruojant... jei naujas šeimininkas nepakeis duomenų paėmęs iš globėjo ar prieglaudos, tai visi tie gyvūnai kabės ant jų:) sakot, tokiems nedovanoti? kas nors turi mielofoną (minčių skaitytuvą) gal?:) va šitas įdomu: "Taigi, žmonės turės per pusantrų metų nuvykti į Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą pagal savo gyvenamąją vietą ir pateikti dokumentą, įrodantį, kad gyvūnas buvo paženklintas, tai gali būti gyvūno pasas arba pažyma." vis tiek reikės gyvai ten bėgti, o ne į artimiausią veterijariją ir ne per el. bankininkystę. ir atnešu aš krūvos globotinių prašymus. ir supakuoja mane už nelegalų globėjavimą:D
Spiritus_flat,_ubi_vult (2015-12-31) (foto)
Kymantaitei ir seimūnams nerūpi nei bobulės, nei jų gyvūnai...
Vitale1 (2015-12-31)
o ka daryt bobulei,gyvenanciai kaime,neturinciai transporto ir artimiausias vetas uz kokiu 30km?
Spiritus_flat,_ubi_vult (2015-12-31) (foto)
debiliški debiliškos valstybės įstatymai, kaip visad... Kaip įstatymas turės būt vykdomas nežinia, koks bus jo poveikis - nesvarbu (seimūnai juk negyvena pagal savo pačių priimtus įstatymus) ir galiausiai SVARBIAUSIA, kad būtų už ką NUBAUST. Juk svarbiausia įstatymo paskirtis ne kieno nors gerovė, o kuo didesnis nubaustųjų skaičius, juk tai pagrindinis įstatymo efektyvumo įrodymas...
RITA11 (2015-12-31) (foto)
Prašymai dėl gyvūno augintinio ženklinimo ir registravimo teikiami veterinarijos paslaugų teikėjams, turintiems teisę ženklinti gyvūnus augintinius. Veterinarijos paslaugų teikėjų sąrašas skelbiamas Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos tinklalapyje. Kilus klausimams dėl gyvūnų augintinių registravimo ir ženklinimo galima susisiekti su Žemės ūkio ministerijos, Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnybos, VĮ Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro specialistais.
Gruodinukas (2015-12-31)
ar kas nors kalbėjosi su savo vetais? aš kalbėjausi prieš porą savaičių, sakė, negavo jokios informacijos, ką visgi reikės daryti. gal veterinarinių klinikų asociacija, kažkokia gi yra, nepatogu dabar googlinti, turėtų pasirūpinti sklaida. beje, ne kažkokia mistinė "gyvūnų apsaugos ministerija", rūpinasi šia tema, o Žemės ūkio. nes jai pavaldi VMVT, čia ir baigiasi logika. o va Aplinkos ministsrijai naminiai gyvūnai jo, "nepriklauso". kad bus vykdomi reidai, tai netikiu.
AisteIgn (2015-12-31)
ne tas žodis, kad daug, per metus, ar tą terminą, ne tik visus naminius, bet ir lauko katinus sučipuotų :))
Friske (2015-12-31)
Aiste, o ja ja ;) ;) tikrai daug pricipuot is to galima butu ;) Man visa alga pakloti reiketu norint dbr globojama banda + saviskis tik sucipuot. Beda ta, kad nuo cipo jie sotus ir svarus nebus
AisteIgn (2015-12-31)
arba nuo gyvūnų prekių dalį surenkamo PVM'o skirti tam :)))))))) paskaičiuokit, kiek kiekvienas sumokam per mėnesį :)
Vyta (2015-12-31) (foto)
Kazkaip kai per savaite is kiemo salcio istrauki du katinukus , kurie lipa i gliebi ir buve garantuoti naminukai.....aisku nesterizuoti (nekastruoti) ... tai cipavimo laikai nezavi.
P.nijole (2015-12-31)
O ka daryti tiems neoficialiems globejams, kai ju gyvenamojoje savivaldybeje nera jokios organizacijos. Nera ir vet. klinikos. Jei jau kalbant apie tai (na, anksciau kur buvo kalbeta...), kad kazkas padengs cipavimo islaidas pradedant treciu gyvunu, tai jei jau kazkas turi laisvu lesu, tai gal tegul pradeda nuo paramos sterilizacijoms. O gerbiamai Kymantaitei galeciau parodyti tipini Lietuvos kaima (ne ta kaima, kur kai kas graziai rupinasi gyvunais).
LauraV (Priglausk (neturi prieglaudos)) (2015-12-31)
Tikiu kad si projekta remia Europos fondai, tai gal butu galima skirti dali butent organizaciju gyvunu cipavimui.
Modeliukas (2015-12-31)
Tik kur bus padedami tie konfiskuoti gyvūnai ? Matyt, siekiant gyvūnų gerovės, masiškai migdomi :/? Kokia prieglauda apsiims juos priiminėti ir juos toliau dovanoti? Na, bet čia ne mūsų, mirtingųjų reikalas...
Fotas (2015-12-31)
Šiaip reikėtu visoms Vši veikt išvien ir tikrai yra kelių kaip pigiau sučipuot org.augintinius
AisteIgn (2015-12-31)
tai jau tada garantuotai visuotinį mokestį greitai įves už gyvūnų laikymą. Dauguma savivaldybių ir taip balansuoja ant bankroto ribos.
LauraV (Priglausk (neturi prieglaudos)) (2015-12-31)
Galgi savivaldybe galetu remti globejus ir organizacijas bent jau kompensuodami didziaja dali cipavimo kainos?
AisteIgn (2015-12-31)
na, jei nelaimėlis pakabintas kaip gydomas kurios nors organizacijos "sąskaitoj", jo vistiek iki tol negalima bus skiepyti ir čipuoti, kol pasveiks. Edda, manyčiau, registruokitės kaip oficiali globėja (gal kokia organizacija galėtų įtraukt į savo sąrašus?), bus paprasčiau, niekas negalės sakyti, kad čia visi nuosavi. Aš čia tik variantą siūlau, ypač jei kieme yra tų... varnų... skundikių :)))
Edda (Gyvunugloba.lt) (2015-12-31)
Pritariu Aistei, o as pati nuo sausio 1 d. kazkaip bandysiu mokytis praeiti pro sali nematydama tu, kuriems pagalba tikrai reikalinga.
Fotas (2015-12-31)
Na nebūkit naivūs ,parodykit man bent vieną valdininką kuriam rūpi gyvūnai ,kad ir pačioj gamtos apsaugos ministerijoj.
Fotas (2015-12-31)
Norėjom kaip geriau gavosi kaip visada. Irgi įmanomas variantas :)
AisteIgn (2015-12-31)
čia tik mano asmeninė nuomonė, bet aš mažai tikiu, kad įstatymas buvo prastumtas ne dėl pinigų :))))) jei rūpėtų gyvūnai, ne nuo to būtų pradedama....
Fotas (2015-12-31)
Mano manymu turėtu būt vienkartinis mokestis už čipą.Bet gi žinot kur prasideda pinigai ,ten baigiasi visi kiti prioritetai :)
AisteIgn (2015-12-31)
na taip, netgi buvo žadėta :) kad gal ir "atskira tarnyba" bus, čipuojanti "už savikainą", dabar ir tokių kalbų nebėra :))))))))) juk gal net ir iš miestelio kokio tada apsimokėtų prisištabeliavus boksų su katinais atsivežt specialiai sučipuot , ane? :)
Edda (Gyvunugloba.lt) (2015-12-31)
Anksciau visur buvo teigiama, kad cipavimas nekainuos daugiau 15 euru, dabar pasirodo, dar tik "derybos vyksta"... Ir kalbos jau apie tai, kad laikanciam daugiau nei du gyvunus, savo lesomis susicipuoti reiks du, kiti bus cipuojami nemokamai, nera...
Fotas (2015-12-31)
:) Na va. Gal tikrai didesnė dalis gyvūnų pateks tikrai pas tuos žmones kuriems nepasikeis gyvenimo sąlygos, nebus kvailas šuo,nes batus sugraužė.
AisteIgn (2015-12-31)
Fotai, mano testas yra dar geresnis - transportavimo boksas :D :D dauguma rodos normalių norėtojų atkrenta, kai paprašai atsivežti boksą, nes į rankas gyvūno neatiduosi :))) koks būna nustebimas :))))))))) o juk eismo taisyklės net neleidžia palaido gyvūno mašinoj vežti :D tai juk irgi įstatymas tam tikra prasme :)
Fotas (2015-12-31)
Na kodėl visi galvoja ,kad va puls visi į kaimus tikrint .Nors pagalvojus...Sutinku budulių atsiras visada ,kurie atsikratys Aiste jau jau žmonės taip audringai priėmė čipavimą įsivaizduokit kas būtų dėl sterilizacijos.Beje va jums ir kaip testas dovanojant augintinį ,pasakyt kad dovanojat tik čipuotą ir būsimas šeimininkas pats apsimoka,nustebsit kiek ale mylėtojų atkris.
AisteIgn (2015-12-31)
nuo kaimo priklauso, nuo žmonių jame, negalima lyginti. Mano dėdė gyvena Akmenės rajone, pas jį katė ir katinas ir sterilizuoti, ir paskiepyti.
Novika (2015-12-31)
Mieste tikiu, kad zmones atsakingiau i tai ziures, bet speju, kad kaimuose daug gyvunu bus "sutvarkyta" kitu budu...
AisteIgn (2015-12-31)
o man atrodo, kad kastracija sterilizacija turėtų būti ne "plius", o pirmoj eilėj, o tik po to - čipavimas. ir skiepas ne tik nuo pasiutligės numatytas,kaip dabar, nes pasiutligė dabar yra kur kas mažesnė bėda naminiams negu pvz maras.
Fotas (2015-12-31)
Senai reikalingas įstatymas. Plius privaloma kastracija ir sterilizacija.O tie kurie svaigsta ,kad žmonės masiškai atsikratys gyvūnų lai pagalvoja ,ar tokiems tikrai buvo reikalingas augintinis.Ir bėda ne tuose 15 euruose ,bet va atsakomybė bus. Neišeis verkt kaip aš myliu gyvūnus ,bet sąlygos pasikeitė. Aišku su katėm ir šeškais perlenkė lazdą
AisteIgn (2015-12-31)
na, aš tikiuosi, kad vistik dauguma laikančių gyvūnus turi širdį, tie kas ištikro nori išmest - jiems pretekstų ieškot net nereikia
Daina A. (2015-12-31)
Įdomu, ką pasakys Gerb. Kymantaitė, kai prasidės masinis atsikratymas gyvūnais. Kodėl, priimant įstatymą, nenumatytas toks atvejis priimant šį įstatymą.
AisteIgn (2015-12-31)
juk išmesdami tikisi, kad jis nebus surastas ir greituoju būdu ten pakratys kojas
AisteIgn (2015-12-31)
tie kur išmeta į miškus ir sodus, tie vargu ar išvis domisi, ką jie privalo ir ko ne pagal įstatymą, nes šiaip jau ir dabar yra numatyta atskomybė, o gyvūną juk gali kas nors atpažinti iš nuotraukų ir paliudyti kas šeimininkas (bent teoriškai), bet argi tai kurį nors stabdo?
Daina A. (2015-12-31)
Nereikia ir prikauptų tabūnų, turintys ir vieną gyvūną sugeba išmesti. Nemanau, kad tai išspręs benamių ar neatsakingų šeimininkų išmestų gyvūnų problemas.
AisteIgn (2015-12-31)
dabar visos bobulytės, kurios norės atsikratyti savo prikauptų tabūnų, žinos kur juos vežti :)) nebereiks skambinėtis per organizacijas ir ieškoti kam priduoti... ir pretekstas gatavas - nepajėgiu sučipuot ir paskiepyt, konfiskuokit ;p


Komentarze mogą pozostawić jedynie zarejestrowany użytkownikcy.


Statistika Online: 132
   

Komentarze

Violeta N (0:06) >>
Atsirado!
Altair (15:04) >>
Laiminga pabaiga. Kicutė pati atrado naujus šeimininkus. Kaimynė grįžinėjo vakare iš darbo,...
Skrebas (14:48) >>
Katytė kori sveika, linksma, ir tikra namų šeimininkė , vokiečių aviganiui parodo kieno čia...
Dylangg (14:48) >>
Man atrodo, kad jei jus domina ši tema ir norite rasti ne itin brangių bilietų iš Oslo į...
Jake (14:14) >>
Sveikinu visus. Norėčiau rasti lėktuvo bilietus iš Oslo į Vilnių. Ar galite man padėti?
Jake (14:10) >>
kietas
Katynas M (17:14) >>
Pasikeitė mano tel. numeris, katinėlis nužaidė:). Dabar skambinkite 8 636 42966.
Alusia (18:02) >>
Ačiū, Nijole ❤️
P.nijole (9:05) >>
Mažutė :( Užuojauta :(
Alusia (18:33) >>
Taskutės nebėra :(
Avri10 (21:48) >>
Ačiū Jums už mano gyvenimo meilę
Avri10 (21:47) >>
Feriui jau 13 metų, gyvena laimingai ir yra mylimas
Simkelyte (15:52) >>
Aš bent jau perku prekes: https://www.varle.lt/prekes -gyvunams/